Bog ali Ljubezen?



Bog ali Ljubezen?

zaradi Boga, ki je največja vrednota in najpomembnejša ter najresničnejša imanenca, izgubijo na vrednosti vse (ostale) vrednote, stvari, osebe.

Kaj je več: Bog ali Ljubezen? se glasi vprašanje, ki mora zbosti vsakega vernika. Verjetno bi bil odgovor večine nekaj takega: Bog je Ljubezen. S tem bi sogovorec sam pri sebi menil, da je rešil vso dilemo, pa ne samo rešil, celo rešil na prefinjen in vzvišen način. Izkaže pa se, da je v tezi Bog je Ljubezen kljub vsemu Bog več kot ljubezen, kajti On je ta, ki je ljubezen in ni ljubezen ta (to), ki (kar) je Bog. Ljubezen je tako torej zgolj 'lastnost' Boga, medtem ko je Bog ta, ki je pred to lastnostjo in ki bi lahko potencialno obstajal tudi brez te lastnosti. V tezi, da je Bog Ljubezen, je vsebovano bistveno protislovje. Bog je namreč kot oseba nekaj zase, nekaj samo(ob)stoječega, med tem ko je Ljubezen po bistvu splošna, univerzalna, ne-posebna. »Izjavljati, da je Bog Ljubezen, v resnici pomeni izjavljati to, da ni Bog nič za sebe.« (Feuerbach) Izkaže se tudi, da načelo, da je Bog Ljubezen, omeji Ljubezen, namreč z Bogom. Ljubezen je zgolj toliko, kolikor je Bog. To pa je v nasprotju z bistvom ljubezni, ki je univerzalna, splošna, presegajoča vsako partikularnost.
Razmišljanje o Bogu kot Ljubezni je lahko le vzorčen primer za vse ostale kreposti, ki ob Bogu izgubijo na lastni vrednosti. Če je Bog pravičnost oz. pravičen, je pravičnost vrednota predvsem ali samo zato, ker je pritika Boga, ne pa ker bi bila sama na sebi nekaj vrednega. Obstaja torej še nekaj več kot ta krepost – in to je Bog. V tem trenutku smo nujno razvrednotili (to, neko) krepost. Ni več vrednota zaradi tega, kar je, ampak zaradi tega, ker je Božja. Treba se je torej odločiti - bodisi za krepost zaradi nje same (njene vsebine, njenega bistva), ali pa za Boga. 

Bog ali Ljubezen?



(misli povzete po Feuerbachu)

Priljubljene objave